woensdag 12 februari 2014

Het is nu echt teeee lang geleden!!

                      
Sorry, sorry sorry!!
Het is nu wel echt ontzettend lang geleden sinds ik voor het laatst iets postte.. Heb er wel een soort van excuus voor maar dat geld maar voor 1/2 weken en het is nu al bijna een maand geleden. Ik zal het goed maken door wat meer te typen en een beetje uitleg te geven waarom het zo lang heeft geduurd.
Allereerst was het natuurlijk het einde van de vakantie! Dat betekend normaal al veel stress maar Jack ging nu ook nog eens naar een nieuwe school. Dit is een hele goede school maar ook een hele strikte. Zo moet hij een stropdas om, heeft ie een blauw gestreepte blouse en grijze broek aan, hij heeft ook 2 hoeden (een om op te doen naar en van school en eentje om op school te gebruiken), zijn sokken moeten een bepaalde lengte zijn en dan zijn ook de schooltijden nog anders dan die op zijn oude school. Genoeg om aan te denken 's ochtends en dat ging de eerste week dus ook fout, we waren zijn hoed vergeten.. Dus Jack afzetten, terug naar huis, hoed zoeken en vervolgens terug naar school. Dan hebben mijn hostouders nu ook bedacht dat 1 dag Kindy voor Eliza niet genoeg is, dus sturen ze haar toch twee dagen.. Daar wilden ze me een dag vrij voor geven maar dan moest ik wel de kinderen afzetten en ophalen.. Mooi niet dus! Ze vinden nu, zo komt het over, wel dat ik dan maar meer in huis moet doen. Ik heb de voorraadkast en de koelkast al een flinke beurt gegeven en volgende week is de vriezer aan de beurt.. Mijn dagen zonder kids zijn nu dus gevuld met Ajax en Windex.. Daarnaast ben ik de laatste tijd ook gewoon moe, dus ieder vrij moment dat ik heb kijk ik of gtst/wie is de mol terug of lig ik te slapen. Misschien komt dat doordat ik zo fanatiek naar de sportschool aan het gaan ben, maar dat heb ik er dan wel voor over. Alle kilo's die ik hier aangekomen ben zijn er nl wel weer af aan het gaan, gelukkig! Nouja, dat zijn geloof ik genoeg smoesjes waarom het zo lang heeft geduurd, de voornaamste reden is natuurlijk dat ik er gewoon geen tijd voor heb gemaakt. Ik beloof vanaf nu dat ik er echt weer tijd voor vrij ga maken, merk namelijk dat ik het zelf ook wel echt mis.. En hoe langer ik wacht, hoe meer tijd het me kost om alle foto's te bewerken. :p

Hier komen ze dan, de vrachtlading aan foto's! Zet een lekker kopje thee, haal iets lekkers bij mijn mama (lijkt wel alsof ze meer en meer lekkere dingen bakt terwijl ik weg ben) en ga er eens goed voor zitten! ;)



    Zag er ontzettend grappig uit deze small en large Solo's naast 
    elkaar! De film (Saving mister Banks) was ook geweldig!

    Ik zeg het zonder dat ik het door heb en alle Dutchies hier zijn
    geen Brabo's dus die vinden dit ontzettend grappig..

    "Evy, I've got a mini iPad just like you!" Zooo cute!

    9 van de 10 keer eindigt skypen met opa en oma in een zwart 
    scherm omdat opa nog niet echt snapt dat ie wel online moet 
    zijn als ik hem bel.. Desalniettemin ben ik super trots dat ze het
    toch iedere keer weer proberen!
   Samen met Jack naar het Goma geweest, deze tentoonstelling
   met goud en zilver was ontzettend mooi!

    Thats's right! En branden dat ik doe, maar dan wel verbranden.. :p
    Wilde ze zoooo graag knuffelen, maar dat mocht natuurlijk niet!

    Aboriginal kunst, was heel interessant om te zien!

    Ik hou van dit soort kunstwerken, interactief en met betekenis!

   Kon het dan ook niet laten om dit briefje op de hoop te gooien! 

    Het complete kunstwerk.. Weet niet meer zeker of ze nu verbrand
    gingen worden aan het eind of verzameld.
    Van deze week ik wel zeker dat ie verbrand wordt, alle enveloppen
    zonder adres worden verbrand en allen met adres opgestuurd.

    Uitzicht vanuit het museum!

    Alleen voor deze tentoonstelling moest je betalen dus dat hebben
    we overgeslagen. Mijn hostmam heeft wel uitgelegd wat het bete-
    kent. Als ze een snelweg aanleggen en deze loopt door aboriginal
    territory, dan moeten alle bomen uit de grond worden gehaald en
    op worden geslagen. Als de snelweg af is, moeten dezen weer 
    terug in de grond worden geplaatst, zelfs als ze dood zijn. 

    Toch wel grappig om kunst die je in Nederland hebt gezien, ook
    in Australië te zien.

    Sexy and dangerous.. Laat de sexy maar weg!

    Op de kinderafdeling kon je kangaroo maskers maken en jezelf
    op de computer in een kangaroo veranderen..

    Er was ook een 'kangarcade' waar je spelletjes kon spelen met 
    de verschillende soorten kangaroos. 

    Eindelijk weer een keer op stap geweest, en t was super gezellig!

    Mijn hostouders weten ondertussen wel dat ik van lezen houd,
    maar had niet verwacht dat ze met dit boek aan zouden komen 
    zetten..

    T kostte flink wat moeite maar aanschouw het resultaat van een 
    'Selfie-knuffel' haha

    Yes! Toch nog een kaartje weten te bemachtigen!

    Met de kiddo's naar t park!

    En die slimmerds klommen snel in de buizen toen het begon te
    regenen!

    Ik had de eer om Jack's boeken naar zijn nieuwe school te
    brengen maar eerst moesten we natuurlijk uitzoeken in welke klas
    hij zou komen! 

    Aviciiiii! Wat was het ontzettend gaaf!

    Mistte wel mijn beste vriendinnetje even, normaal zouden we dit
    soort dingen samen hebben gedaan!

    Thank you Aviciii! En 1 maart door naar Future Music festival!

    Ja, je ziet het goed.. Om toch een beetje in winterse sferen te 
    komen haha. Die lange broek was overigens bloed heet, buiten 
    was het namelijk gewoon 30 graden...

    Speciaal voor mijn lieve tante Annie haar verjaardag mijn wekker
    extra vroeg gezet zodat we even konden skypen!

    Even lekker uitwaaien met Nikky! (De Italiaanse au pair die om de
    hoek woont. :p)

    De eerste 3 dagen school was mijn hostmam thuis en kwam
    Femke gezellig logeren! Even lunchen in Carindale!

    Dit drankje ga ik zooo missen!

    Samen met Fem cupcakes bakken, t eindresultaat was helaas al
    op voordat we het konden fotograferen..

    Hetzelfde gelde voor de taart.. Die overigens echt heeeelijk was!

    Een vriend van Sylvia kwam naar Brisbane en nam volkoren
    crackers voor me mee! Zooo lekker!

    De nieuwe trampoline wordt ontzettend veel gebruikt! Hij is ook
    nog niet uit elkaar gevallen dus ik heb het vast goed gedaan! Haha

    Jack kreeg de klas mascotte mee naar huis in zijn eerste week, t 
    was zoo schattig! Hij kwam zelfs aan tafel zitten tijdens het eten!

    Terug naar school, dus ook terug naar gymnastics! De ringen zijn
    nog steeds favoriet!

    Onze zelfgemaakte auto! Ze hebben genoeg om mee te spelen
    maar de kartonnen dozen waren favoriet.. 

    Jack's nieuwe school! Zijn lerares is ook ontzettend aardig!

    Met t Chinees nieuwjaar wilden we uit gaan eten bij, hoe kan het 
    ook anders, de Chinees! Helaas hadden we na 15 min wachten 
    nog steeds geen menukaart gekregen en zijn we maar naar de 
    buren gegaan! Was overigens ontzettend lekker!

    Even een avondje ertussenuit bij de tapas bar van Iris haar gezin!
    Gratis hapjes, gratis drank... Daar zeggen we geen nee tegen!

    Helaas moest ik wel rijden dus na dit aardbeien genot hielt de pret
    al weer op! Was een gezellig avondje!

    Taking the miror selfies to a whole new level!

    Nu de zomer bijna over is, werden eindelijk de blinde geïnstalleerd,
    beter laat dan nooit zullen we maar zeggen...

    Eventjes een momentje voor mezelf met een mango icetea! En
    daarna gewoon weer de kids van school halen!

    Eliza's Kindy! Volgende keer zal ik het filmen, hilarisch hoe ze met 
    der poppen omging en er tegen praatte!

    Dit was wat minder hilarisch.. T kostte mevrouw maarliefst 2,5
    uur om 10 stukjes kipfilet en een boterham op te eten.. 

    Deze rotzooi maar eens goed aangepakt, we waren bang dat er 
    motten eitjes aan het leggen waren in de voorraadkast.

    T eindresultaat na een dagje boenen en reorganiseren..

    Mis mijn beste vriendinnetje de laatste tijd steeds meer, snel weer
    tijd om te skypen! 

    Jack zijn knie deed nog steeds zeer van een ongeluk op de tram-
    poline dat een maand geleden was gebeurd dus werd er een x-ray
    gemaakt.. Als het goed is horen we volgende week de uitslag..

    Samen met Iris en Xavier naar de Dora show in Carindale!

    Typisch Aussie met de meiden een openbare bbq gebruikt en heerlijk in het park gegeten!

    Jaja, ze zijn binnen! Ipv kaartjes kreeg je speciale polsbandjes voor FMF! Macklemore &
    Ryan Lewis, Hardwell, Martin Garrix en nog veel meer!

Dat was ie dan, een maandverslag van mijn tijd hier haha. Nog maar 3 verslagen te gaan en dan moet ik al weer naar huis.. Haha, nee hoor! Zal vanaf nu wat regelmatiger updates plaatsen! Die 3 maanden zijn wel waar, damn wat vliegt de tijd!

Tot volgende week!
Lots of love,
Evy 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten